W imieniu armii (2009)
The Messenger
Reżyseria:
Oren Moverman
Bohater wojenny Will Montgomery (Ben Foster) z powodu ran nie może kontynuować normalnej służby, jego nowym obowiązkiem staje się informowanie członków rodzin zmarłych żołnierzy. Praca nie jest bardzo obciążająca psychicznie, a całą sytuację pogarsza fakt, że Will zakochuje się we wdowie po jednym ze zmarłych żołnierzy.
Obsada:
- Ben Foster Staff Sergeant Will Montgomery
- Jena Malone Kelly
- Eamonn Walker Colonel Stuart Dorsett
- Woody Harrelson Captain Tony Stone
- Yaya DaCosta Monica Washington
- Portia Portia Mrs. Burrell
- Lisa Joyce Emily
- Steve Buscemi Dale Martin
- Peter Francis James Dr. Grosso
- Samantha Morton Olivia Pitterson
- Paul Diomede Motorcycle Cop
- Jahmir Duran-Abreau Matt Pitterson
- Gaius Charles Recruiter Brown
- Brendan Sexton III Recruiter Olson
- Brian Adam DeJesus Teenager #1
- T.J. Allen Teenager #2
- Halley Feiffer Marla Cohen
- Peter Friedman Mr. Cohen
- Jeremy Strong Returning Soldier
- Fiona Dourif Returning Soldier's Wife
- Lindsay Michelle Nader Claire
- Merritt Wever Lara
- Carl Anthony Payne II Pitterson's Father
- Francis A. Adams Firing Party Team Leader
- J. Salome Martinez Captain Garcia
- Angel Caban Mr. Vasquez
- Kevin Hagan Mr. Flanigan
- Marceline Hugot Mrs. Flanigan
- Michael Chernus Alan
- Stevie Ray Dallimore Kelly's Father
- Dale Soules Cashier
- Steve Antonucci Soldier
- Robert Feeley Vietnam Veteran
- Donna Ross Soldiers Friend
- Karen Summerton Flirty Girl
Zaczynając seans nie wiedziałem o czym jest The Messenger i bardzo się z tego ciesze. Pierwsze 30 minut jest świetne, potem tylko 'bardzo dobrze'.
Dramat psychologiczny o posłańcach śmierci informujących rodziny zmarłych żołnierzy o tragicznych losach ich bliskich. Przykre doświadczenia życiowe oraz stresująca, pełna emocji praca czyni z "messengerów" wykolejonych społecznie ludzi, którym z ogromnym
trudem przychodzi próba stabilizacji swojego życia. Każdy aktor w tym filmie: pierwszo-, drugo-, czy trzecioplanowy zagrał niezwykle autentycznie przez co widzowi łatwiej wejść w skórę bohaterów.