Okja (2017)
Niestety, ten film nie ma jeszcze porządnego opisu.
Spróbuj na IMDb.
Obsada:
- Tilda Swinton Lucy Mirando
- Paul Dano Jay
- Seo-Hyeon Ahn Mija
- Hee-Bong Byun Heebong
- Steven Yeun K
- Lily Collins Red
- Je-mun Yun Mundo Park
- Shirley Henderson Jennifer
- Daniel Henshall Blond
- Devon Bostick Silver
- Woo-sik Choi Kim
- Giancarlo Esposito Frank Dawson
- Jake Gyllenhaal Dr. Johnny Wilcox
- Lynn Marocola NYPD Police Officer
- Myles Humphus Black Chalk Mercenary
- Barbara Wallace Woman Taster
- Bettina Skye Pig Balloon Handler
- Kristoffe Brodeur NYPD
- Rebecca Husain Jennifer's Assistant
- Milo Shandel Executive #1
- Phillip Garcia Diego Alejandro
- Jamar Greene Commanding Officer
- Eha Urbsalu Lucy Mirando double
- Boyd Ferguson Translator
- Lena Avgust Parade Goer
- J.C. Williams Mercenary
- Carl Montoya Blond Double
- Michael D. Joseph Protestor
- Zachary Belgard Parade Patron
- Pavla Tan Off Camera Mija Performer
- T. Sahara Meer Tattoo Woman
- Ann Evans Nancy Mirando's Personal Hair Stylist
- Amber Snow Nancy Mirando's Personal Stylist
- Martin Lo Rimorin ALF Soldier
- Rickland Powell Pig Balloon Handler
- Marian Volk High School Student
- Justin McGriff Parade Patron
- Colm Hill Sarcastic British Reporter
- Adam Auslander Pig Balloon Handler #2
- Alexander Stephen Kabel Feedyard Worker
- Michelle Clarke-Brown Supervisor
- Justin Blake ALF Activist
- Sonia Conlin Animal Right Activist
- Rita Duran Mirando Employee
- Jada Jarvis Protester
- Samantha Lee Johnson Parade Goer / Mirando Employee
- Tony Chris Kazoleas DJ
- Faith Logan Parade Goer
- And Palladino Animal Rights Activist
- Lynnae Stine Animal Rights Activist
- Linley Subryan Reporter / Media Crew
Zwiastun:
Wyróżnione recenzje:
Uwolnić Okję
W „Okji”, czyli historii o przyjaźni koreańskiej nastolatki i przesympatycznego stworzenia łączącego w sobie cechy świni i hipopotama, zakochają się wszyscy lewacy, wegetarianie, cykliści i ludzie o dobrym sercu. Gdy w festiwalowym pałacu zgasło światło i rozpoczęła się projekcja (z małym falstartem, bo za pierwszym razem nie dopasowano wielkości ekranu do wielkości obrazu), przy logo Netflixa – debiutanta na canneńskim ...
Cannes 2017: Okja
„Okja” jest pierwszym filmem wyprodukowanym przez Netflixa, który został zaprezentowany w canneńskim konkursie głównym. Nie był to udany pokaz, a przynajmniej jego pierwsze kilka minut, którym towarzyszyły gwizdy i pokrzykiwania widowni. Organizatorzy coś pokręcili i film poleciał z uciętym obrazem. Możliwe, że wykupili tylko najtańszy miesięczny pakiet. W końcu wstrzymano projekcję i po kilkuminutowej przerwie problem został naprawiony i film ...
Introwertyczna dziewczynka dorasta z dziadkiem na położonej na malowniczym odludziu farmie. Towarzyszką jej zabaw jest inteligentna, zmutowana świnka (wielkości hipopotama). Po upływie kilkunastu lat o zwierzę upominają się prawowici właściciele, czyli Niecna Koroporacja Biogenetyczna, która chce przerobić Okję na soczyste schaby. Mija wyrusza swojej pupilce z odsieczą. Jeśli po powyższym streszczeniu wyobraziliście sobie familijną produkcję a'la „Beethoven” z przewidywalnym zakończeniem – mylicie się. „Okja” nie łamie co prawda konwencji do końca, ale tak jak każdy inny film genialnego Koreańczyka Bonga Joon-ho okazuje się przemyślną gatunkową hybrydą. Postacie są tu na przykład rodem z Andersona, choć na szczęście nie krygują się aż tak bardzo. Wspaniała jest Tilda Swinton w roli bezwzględnej CEO, niepokojący jest Paul Dano jako (socjopatyczny?) obrońca praw zwierząt. „Okji” daleko do wegetariańskiego moralitetu, ale końcowe sceny wywołują precyzyjnie wyliczoną przez reżysera odrazę.
Dosyć przewidywalny w zasadzie przez całość trwania, ale przyjemny. Jak na film o świni/psie/hipopotamie.
5.5