Manila (2009)

Dwaj czołowi twórcy kina niezależnego na Filipinach składają hołd arcydziełom filipińskiego neorealizmu – „City After Dark" Ishmaela Bernala i „Jaguar" Lino Brocki. Film składa się z dwóch czarno-białych części, rozdzielonych cyfrowo pokolorowanymi fragmentami romantycznej fabuły (zdjęcia autorstwa Lava Diaza). Młodej i żywej energii filmowej towarzyszy świetna jazzowo-popowa ścieżka dźwiękowa. Ostra, teledyskowa nowela Martina, będąca odniesieniem do przedstawionej przez Bernala historii o pożądaniu, narkotykach, prostytucji i rebelii przeciwko tradycji, to opowieść o ćpunie Williamie (w tej roli bożyszcze filipińskich nastolatek Piolo Pascual). Z kolei część autorstwa Alixa jest raczej w stylu Brocki. Mieszkający w slumsach Philip (ponownie Pascual), pracuje jako ochroniarz playboya Barry’ego, podkochując się w jego dziewczynie Amy. Uwaga! Kolejnych 5 minut filmu Lava Diaza pojawia się po napisach końcowych. [WFF]

Obsada:

Pełna obsada

Trochę nie wiem, co mam o tym filmie myśleć. Każdy z reżyserów dostał jedną połowę i muszę powiedzieć, że według mnie Alix Jr zrobił swoją znacznie lepiej. Na nieszczęście jest to drugie pół, więc pierwsze trzeba jakoś przecierpieć. Twórcy odżegnują się od ambicji społecznych - tym gorzej dla nich, bo "Manila" zadziałała na mnie najbardziej właśnie tymi wątkami. Trudne kino i nie jestem do końca przekonana, czy potrafi tę trudność wynagrodzić.

inheracil
Esme